خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 11:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در دیدار با رئیس مجلس سنگال:

فاصله جغرافیایی دو کشور زیاد است اما گزینه‌های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد

نایب رئیس مجلس در حاشیه اجلاس IPU با رئیس مجلس سنگال دیدار کرد و گفت: فاصله جغرافیایی دو کشور زیاد است اما از نظر عاطفی و دینی دل‌های ما بهم نزدیک است و گزینه‌های زیادی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در ادامه دیدار های خود در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در  آنگولا  با مصطفی نیاس رئیس هیأت پارلمانی سنگال دیدار و گفت وگو کرد.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ابتدای  این دیدار توسعه روابط با کشور مسلمان سنگال را مهم ارزیابی کرد.



ذوالنوری افزود: فاصله جغرافیایی ایران و سنگال زیاد است اما از نظر عاطفی و دینی دل‌های ما بهم نزدیک است و گزینه های زیادی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد.



وی با اشاره به اقدامات جنایت کارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین لزوم ایجاد همبستگی و اتحاد بین کشورهای اسلامی را خواستار شد.



نیاس: سنگال به دنبال فلسطین مستقل است



مصطفی نیاس رئیس مجلس ملی سنگال نیز ضمن تشکر از حمایت ایران از سنگال، اذعان داشت: ما به دنبال فلسطین مستقل هستیم و از حق تشکیل فلسطین درسرزمین خودشان حمایت می کنم.



وی روابط بین دو کشور را خوب ارزیابی کرد و  خواستار  تشکیل گروه های دوستی پارلمانی بین ایران و سنگال شد و   از دعوت سفر به ایران نیز استقبال نمود و متقابلا از جمهوری اسلامی ایران نیز برای سفر به داکار دعوت نمود.



در پایان رئیس هیأت پارلمانی ایران از طرف دکتر قالیباف رئیس مجلس از رئیس مجلس سنگال درخواست نمود تا با سفر به تهران روابط عمیقی بین دو کشور ایجاد شود.



شایان ذکر است؛ در این جلسه غلامرضا نوری قزلجه، مصطفی طاهری به همراه سمیه رفیعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نائب رئیس مجلس را همراهی کردند/



پایان پیام

  • کد خبر : 370561
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار